Dział: Z praktyki kierownika produkcji

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Zarządzanie oparte na kluczowych wskaźnikach procesu. Case study firmy Verdent

W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesu skuteczna strategia operacyjna stanowi fundament osiągnięcia długoterminowego sukcesu firmy. Kluczowe wskaźniki procesów (KPI) są nieodzownym narzędziem, które pozwala organizacjom na monitorowanie efektywności działań i podejmowanie świadomych decyzji. W artykule omówię, jak właściwie zdefiniowane KPI mogą wpłynąć na optymalizację procesów i realizację celów strategicznych. Przedstawię również wyzwania, z którymi mierzyłam się podczas procesu wdrażania. Zapraszam do lektury, która, mam nadzieję, dostarczy czytelnikom inspiracji do doskonalenia własnych strategii i wyznaczania efektywnych wskaźników sukcesu.

Czytaj więcej

Wykorzystanie różnorodnych kanałów komunikacji kluczem do osiągnięcia sukcesu w utrzymaniu przepływu informacji w zakładzie produkcyjnym

Komunikacja prowadzona w prawidłowy sposób może przynieść wiele korzyści dla firmy, a tym samym wpłynąć pozytywnie na całe funkcjonowanie przedsiębiorstwa i jego kulturę organizacyjną. Oddziałuje na zespół i wewnętrzne procesy, ale również ma wpływ na zewnętrzne postrzeganie firmy. Sprawdź, jakie są możliwości. Zaangażuj się i wesprzyj managerów, pracowników oraz osoby odpowiedzialne za komunikację wewnętrzną w Twojej firmie.

Czytaj więcej

Zarządzanie różnorodnością pokoleniową w Getinge IC Production Poland

Współczesne organizacje coraz częściej stają przed wyzwaniem zarządzania różnorodnością pokoleniową. W dzisiejszych czasach na rynku pracy spotykamy pracowników należących do czterech różnych pokoleń, z różnymi wartościami, doświadczeniem i preferencjami. Osoby należące do jednego pokolenia często dzielą wspólne doświadczenia i wydarzenia, które miały wpływ na ich kształtowanie. To, co ich łączy, to również podobieństwo w wartościach i postawach, co jest szczególnie widoczne w takich aspektach, jak podejście do pracy. Każde z tych pokoleń wnosi zatem unikalne perspektywy i umiejętności, co może stanowić zarówno wyzwanie, jak i szansę dla organizacji.

Czytaj więcej

Case study Hirschvogel Components Poland. Komunikacja w dziale produkcji, czyli jak sprawić, by wszyscy grali do jednej bramki?

Jasne priorytety, znane całej załodze, zaplanowane i skoordynowane działania. Do tego potrzebne jest dobre zarządzanie komunikacją wewnątrz działu produkcji.

Czytaj więcej

Optymalizacja na bieżąco, czyli jak organizować cykliczne warsztaty w celu ciągłego doskonalenia na przykładzie Man Trucks

W dzisiejszym, dynamicznie rozwijającym się świecie, nieustannie słyszymy wiele nowych słów, branżowych określeń i biurowych sformułowań. Jeśli pracujemy w dużych korporacjach, naszym chlebem powszednim stają się słowa takie jak: deadline, call, workshop, agility czy action plan.

Czytaj więcej

Balansowanie linii produkcyjnej – jakie może przynieść efekty? Przykład firmy Luxon Led

Zastanawiasz się, czy możesz podnieść wydajność produkcji, wykorzystując zasoby, które już masz? Lean management udowadnia, że to możliwe. Dzisiaj wyjaśnimy Ci, czym jest balansowanie linii produkcyjnej na konkretnym przykładzie. Właśnie z tego narzędzia skorzystała firma Luxon LED i zwiększyła wydajność produkcji z 60% do 80%, a terminowość ich realizacji wzrosła z 60% do 95%. Gotowy na zmiany w swojej firmie? Czas na szczegółowe case study!

Czytaj więcej

Optymalizacja rozmieszczenia stanowisk pracy przy pomocy excela i grafu i co to ma wspólnego z nawigacją GPS

W nieustannie zmieniającym się otoczeniu dość często mierzymy się z wyzwaniem takiego rozmieszczenia stanowisk pracy, które po zaimplementowaniu na nich produkcji nowego detalu lub grupy detali pozwoli nam minimalizować koszty logistyczne wynikające z przemieszczania surowców produkcji w toku i wyrobów gotowych.

Czytaj więcej

Partner HR w obszarze produkcyjnym. Czy jest to możliwe?

HR Business Partnering jest modelem współpracy z organizacją, która od kilku lat funkcjonuje i rozwija się na polskim rynku. Tradycyjne korzenie HR w Polsce jeszcze do niedawna skupiały się zazwyczaj na zadaniach administracyjno-kadrowo-płacowych. Dziś oczekiwania biznesu i pracowników są bardziej złożone i wymagające. Coraz powszechniejsza staje się rola HR Business Partnera w mniejszych i większych organizacjach.

Czytaj więcej

W drodze do skutecznej komunikacji

Getinge jest jedną z największych firm działających w branży technologii medycznej na świecie. Getinge dostarcza szpitalom oraz instytucjom naukowym innowacyjne produkty i rozwiązania mające na celu poprawę wyników klinicznych oraz optymalizację prac personelu szpitalnego.

Czytaj więcej

Stawiamy na zmianę! Jak skutecznie zmniejszyć rotację? Case study firmy OKNOPLAST

JAk zareagować, w sytuacji, gdy firma traci pozycję lokalnego monopolisty w obszarze zatrudnienia, a wskaźnik rotacji niepokojąco rośnie? W PRZYPADKU FIRMY OKNOPLAST zaczęło się od przełamywania stereotypowego myślenia i nawykowych działań. Dział HR podjął bezpośrednią współpracę z menedżerami na każdym szczeblu zarządzania w procesie operacyjnym, a później przygotował i wdrożył program naprawczy.

Czytaj więcej

#DZIĘKITOBIE! Budowanie kultury doceniania w Saint-Gobain

Na przestrzeni ostatnich dwóch lat 2020–2022 w corocznym badaniu zaangażowania w Grupie Saint-Gobain w Polsce odsetek pozytywnych odpowiedzi na pytanie „Czy czuję się doceniany i uznany w pracy?” wzrósł o 4 punkty procentowe. Ten wynik jest konsekwencją systematycznie prowadzonej akcji #DziękiTobie! Związane z nią działania niosą za sobą pozytywny przekaz o tym, że docenianie nie jest trudne i powinno być na stałe wpisane w naszą kulturę organizacyjną.

Czytaj więcej

Toyota Way. Drogowskaz na drodze do mobilności

Jak bardzo w dzisiejszym świecie potrzebne są wartości firmy? Czy udaje się budować zaangażowanie pracowników na podstawie zasad spisanych ponad dwie dekady temu? Toyota udowadnia, że solidne fundamenty tożsamości firmy, wytrwałość i pasja są kluczem do doskonałości.

Czytaj więcej