Employer branding w firmach produkcyjnych – co wpływa na wizerunek pracodawcy?

Z praktyki kierownika produkcji

Zatrudnianie odpowiednich ludzi ma ogromny wpływ na kondycję firmy. Praca z osobami, które rozumieją i szanują cele przedsiębiorstwa, którym zależy też na ich osiągnięciu, mającymi przy tym konkretne, pożądane kompetencje, jest czymś, o co zabiega większość instytucji produkcyjnych. Niestety, przebicie się ze swoją ofertą na dzisiejszym rynku pracy nie jest łatwe. 

O pracowników zabiegają również takie kolosy, jak PKN Orlen, Volkswagen, ArcelorMittal Poland, Grupa Azoty czy CCC. W przemyśle potrzebna jest cała rzesza pracowników o różnych specjalnościach i umiejętnościach, z których większość oscyluje jednak wokół kompetencji technicznych, przynajmniej w kontekście samego działu produkcji czy utrzymania ruchu. Siłą rzeczy większość firm poszukuje więc tych samych ludzi. Co sprawia, że jedne firmy wybierane są częściej niż inne? Jak stać się jednym z tych przedsiębiorstw, w którym o pracę zabiega się chętniej?

REKLAMA

Rozpoznawalna marka

W przypadku osób młodszych – z wkraczającego właśnie na rynek pracy pokolenia Z, a także młodszej części pokolenia Y – istotna jest z pewnością rozpoznawalność marki pracodawcy. Nie oznacza to wcale pracy dla wielkiej korporacji, ale raczej dla firmy, która jest rozpoznawalna przez konkretnego kandydata jako dobre miejsce pracy. Dotyczy to oczywiście mocniej potencjalnych pracowników działów sprzedaży, HR i marketingu, a nawet operacyjnego, jednak osoby pracujące w produkcji nie są obojętne na zabiegi stosowane w reklamach telewizyjnych, radiowych czy w mediach społecznościowych. Podejmowane przez największe marki inicjatywy, mające na celu budowanie konkretnej tożsamości w um...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 numerów czasopisma "Menedżer Produkcji"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Dodatkowe dokumenty do pobrania i samodzielnej edycji
  • ...i wiele więcej!

Przypisy